Brioškový chlebíček

25.09.2020
Já mám ty Velikonoce letos úplně jinak. Nejen že jsem si neudělala žádnou výzdobu, ale ani nebudu péct mazanec, beránka ani nádivku 😄 Zkusila jsem si tedy udělat náhradu. 

Ta první je tenhle brioškový skořicový chlebík, který mě chutná skoro jako trdelník s vánočkou dohromady 😄. Jsem z něj ale nadšená, s těstem se pracuje moc dobře, jen si na něj musíme vyhradit víc času...skoro dva dny. 

První den si zaděláme na těsto: 

  • 375g hladké mouky
  • balíček sušeného droždí
  • 50g cukru
  • půl lžičky soli
  • 2 vajíčka
  • 80ml mléka 
  • lžičku vanilkové pasty 

Z těchto všech věcí propracujeme těsto, do něj postupně přidáváme 150g másla. Pořádně promícháme, hotové těsto zabalíme do fólie a necháme přes noc odležet v lednici. 

Druhý den si ho rozdělíme na 5 stejných dílů, vyválíme z nich hady, které obalíme ve skořicovém cukru. Zapleteme, vložíme do pečicím papírem vystlané formy na chlebík a necháme ještě alespoň 4 hodiny vykynout. Pak už vložíme do předehřáté trouby a pečeme na 165°C dokud nám krásně nezhnědne! Plátky pomažeme máslem a marmeládkou. Protože mně všechny zásoby marmelád už došli, narazila jsem v Lidlu na broskvovou a ta je teda chutná!  

PB ❤️ 

 

Sweet Life - PB ❤️ 
Instagram @petra.sweet.life 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky