Croissant

26.09.2020
Konečně jsem se do nich pustila. Popravdě není to lehké pečivo, mám co vylepšovat a pro příště už vím na co si dát pozor. Příprava trvá děsně dlouho, ale ten výsledek je vynikající! 😄

No pustíme se do toho...Potřebujete: 

  • 500g hladké mouky
  • 70g cukru krupice 
  • 8g soli
  • 25g droždí 
  • 5 žloutků
  • 250g vody
  • 350g másla 

V míse smíchejte mouku, sůl, žloutky, cukr, droždí, vodu a vypracujte těsto. Nechte chviličku odpočinout a vyválejte do čtverce, aby bylo těsto vysoké. Studené máslo vyválejte do menšího čtverce, dejte na čtverec těsta a jeho 4 strany přehněte do středu. Vyválejte do obdélníku a složte na 3x. Opět do lednice na alespoň 10 minut a přesně tohle opakujeme ještě 2x. Můžu Vám říct, že tohle těsto je jako časovaná bomba 😂. Teď je důležité opravdu těsto pořádně zabalit do potravinové fólie a utáhnout. Nebojte se klidně 20x obtočit ze všech stran. Protože, mně se z toho za pár hodin stal kopací míč a fólie praskla 😂😂😂! Nechte odležet do druhého dne. Poté těsto vyválejte na tenoučké těsto a vykrajujte na obdélníky, které zatočíme do konečného tvaru. Dovnitř můžete schovat kousek čokolády jako překvapení 🤤. Nechte nakynout na plechu ještě hodinu. Až poté potřete rozšlehaným žloutkem a pečte na 180°C cca 15 minut. Nooo jako snídani jsem to úplně nestihla a to jsem vstávala v 7. Měla jsem tu představu, že celý dům vstane a na stole budou připravené ty krásné croissanty s kávou...tak snad příště 😂 

PB ❤️

Sweet Life - PB ❤️ 
Instagram @petra.sweet.life 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky