Dalamánky s nivou

23.02.2020

Křupavé pečivo s chutí nivy.

Opět recept, který jsem okoukla od Josefa Maršálka. Jeho recepty jsou opravdu vynikající! Určitě tento není poslední který sem přidávám protože jsem se zapojila do výzvy kterou Josef pořádá s Madetou. Toto byl první úkol a když jsem ho dopekla těšila jsem se co bude následovat za další. 

Na těsto potřebujeme:

  • 350g špaldové hladké mouky
  • 150g žitné celozrnné mouky
  • 1 lžíce octa
  • 10g soli 
  • 1 lžička kmínu
  • 1 lžička fenyklu
  • 15g droždí
  • 350g podmáslí
  • 150g nivy 

Podmáslí si dám na malou chviličku do mikrovlnky aby bylo teplejší, ale NE horké, a kvasnice v něm lépe naboptnali. Rozdrobím do něj tedy  kvasnice, přidám sůl a špetku cukru a nechám odpočinout. Potom nasypu ostatní suroviny a vypracuji v hladké nelepivé těsto. Na teplém místě nechám kynout pod utěrkou. Hotové rozdělím na 12 kusů a vytvaruji stejné oválné houstičky. Potřu teplou vodou, posypu směsí semínek a na plechu je opět nechám chviličku odpočinout. Peču v předehřáté troubě na 180°C asi 15minut dozlatova. 

Obložené uzeninou a dobrým sýrem jsou perfektní. Ikdyž můj první pokus jsme je snědli hned  a samotné 😅. 

PM ❤️ 


Sweet Life - PB ❤️ 
Instagram @petra.sweet.life 
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky